2 až 3 hodiny

1 den

Dočasné omezení aktivit

Abdominoplastika

Plastická operace břicha je velmi vyhledávaným zákrokem, který redukuje nadbytek kůže (i podkoží) v oblasti břicha. Přirozené sebevědomí u ženy je velmi důležité a ke změnám v oblasti břicha dochází jak z důvodu těhotenství, svraštěním břišní stěny, při hormonálních změnách či ztrátou hmotnosti. A právě touto operací – lze odstranit povislou kůži po porodu, zredukovat nadbytek kůže po zhubnutí a zploštění břicha či zpevnění břišních svalů.

Povolující se kůže, kožní převisy, vyčnívající břicho a z toho plynoucí ztráta sebevědomí, stud svléci se do plavek, omezení pohybu či obtížné oblékání – to jsou většinou příčiny, proč ženy či muži volí plastickou operaci břišní stěny.
Tento druh operace je tedy vhodný nejen pro ženy po porodu či výrazné redukci váhy, ale i pro muže, kteří svoji váhu výrazně snížili vlivem dietního režimu.
Ať už vznikne příčina kožního převisu, nepevného a nevzhledného břicha jakkoliv – plastická operace břicha Vám pomůže jak po osobní stránce, esteticky tak, i zastaví další proces povolování břišní stěny.
U žen je však vhodné zvážit, zda neplánují další těhotenství, neboť to by mohlo samozřejmě vést ke zmaření výsledku operace.
Abdominoplastiku lze kombinovat i s liposukcí nebo lze operaci provést i v menším rozsahu jako tzv. miniabdominoplastiku (částečná abdominoplastika).
Vždy však záleží na dohodě mezi samotným/ou klientem/kou a operujícím lékařem při předoperační osobní konzultaci, kde jsou probrány veškeré možnosti a doporučení, které vyplývají samozřejmě z přání klienta/ky, dispozic klienta/ky, proporce těla a podobně.

Zlepšení Estetiky Těla: Odstraněním povislé kůže a redukcí nadbytku tuku dochází ke zlepšení vzhledu břišní oblasti, což vede k většímu sebevědomí.
Zpevnění Břišních Svalů: Abdominoplastika může také zahrnovat zpevnění břišních svalů, což zlepšuje držení těla a může pomoci při problémech s dolní částí zad.
Trvalý Výsledek: Při dodržování zdravého životního stylu může být výsledek zákroku dlouhodobý.

Prvním krokem je předchozí konzultace, jejímž cílem je maximální informovanost klienta/ky –  o průběhu chirurgického zákroku, vedení chirurgických řezů, o rizikách zákroku, kontraindikacích, o anestezii a případných komplikacích.
Klient/ka musí mít od svého praktického lékaře obecné běžné předoperační vyšetření (základní laboratorní vyšetření, EKG a jiné). Samotné požadavky na vyšetření vycházejí ze zdravotního stavu či věku operované osoby.
Doporučené je vysazení všech léků, které zvyšují krvácení – nutná domluva s praktickým lékařem.
Pokud je klientkou žena – vhodné vysazení antikoncepce, která až 4 x zvyšuje riziko embolizace (samotné vysazení má smysl alespoň dva měsíce před výkonem a musí být na základě domluvy s gynekologem).
Před zákrokem by neměl/a klient/ka hladovět a držet nějaké dietní režimy a měl by se chránit před infekcí a nachlazením, nesmí být aktivní opar rtu.
Aktuální zdravotní stav – důležité je, aby se klient/ka chránila před onemocněním či infekcí – odstup od operace po prodělaném infekčním onemocnění  2 – 3 měsíce.
Před výkonem musí být klient/ka lačný/á – nesmí nic jíst, pít ani kouřit (alespoň 6 hodin). 24 hodin před výkonem doporučujeme neužívat alkoholické nápoje a kávu.
Je vhodné se v den výkonu vykoupat, nemazat se žádnými tělovými mléky a krémy, nelíčit se a mít odlakované nehty (na rukou i nohou).

Průběh operačního zákroku

Abdominoplastika je chirurgický zákrok prováděný v celkové anestezii. Obecně je tento chirurgický výkon na naší GIA clinic s.r.o. spojen s jednodenním pobytem, kde se o klienty po celou dobu individuálně a s patřičnou taktností velmi rádi staráme.
S klientem/kou je pořízena důkladná fotodokumentace a pečlivý lékařský nákres fixem na kůži v oblasti břicha. Opět je klient/ovice vysvětleno, co a jak bude probíhat, kde budou vedeny řezy a podobně.
Chirurg provádí řez dle předchozí konzultace s klientem/kou – buď vertikální, nad ochlupením – tedy v místech kde jizvu následně kryje spodní prádlo nebo vertikální s horizontálním řezem, kdy je veden řez také nad ochlupením a ještě kolmo od pupíku směrem dolů a následným přesazením pupíku.
Poté operující lékař uvolní kůži i s podkožím až do úrovně žeber a vypne stažením dolů, odstraní přebytečnou kůži a přišije k sobě rozestoupené břišní svaly.
Na GIA clinic s.r.o. jsou do operované oblasti zavedeny drény, které odvádí tkáňový sekret a krev (odvod těchto tekutin napomáhá hojení a eliminuje případně vzniklé záněty).
Rány (řezy) jsou uzavřeny vstřebatelnými stehy – při převazech se tedy klient/ka nemusí bát bolestivosti.
Operační rány jsou překryty speciálními náplastmi. Samotná operace zpravidla trvá  2 – 3 hodiny. Po zákroku (ještě na operačním sále) je klientovi/tce břicho zafixováno speciálním zpevňujícím kompresním korzetem (klientovi/ce jej předem individuálně objednáváme u nás na klinice na základě poměření  lékařem v den konzultace) – a následuje fáze pooperační péče samotným/nou klientem/kou.

GIA clinic s.r.o. doporučuje, aby si klient/ka připravil domácnost tak, aby alespoň 7 – 14 dní nemusel namáhat svaly břicha a vykonávat náročnější domácí práce.
Návrat do zaměstnání, sexuální aktivitu doporučujeme až po 7 – 14 dnech. Samozřejmě záleží na tom, jak se klient/ka cítí, avšak citlivost břicha (v podobě tahu na břišní oblast), ve většině případů, ani nedovolí aktivitu dříve, nežli po zmíněných 2 týdnech.
Pozdržením veškerých aktivit, které nepříznivě ovlivňují hojivost, musí zvážit v domácím prostředí sám/a klient/klienta, musí neustále dbát na svoji bezpečnost a nezapomínat na doporučení od lékaře.
Domácí pooperační péče je nedílnost součástí úspěchu každého chirurgického zákroku.
Fyzickou aktivitu a aktivní sport doporučujeme provádět ve zpevňujícím korzetu a to minimálně po 6 – 8 týdnech po zákroku.
V domácím prostředí je bolest zvládána s běžně dostupnými analgetiky, které operatér doporučí užívat (běžně postačí brát po dobu 2 – 3 dnů).
Speciální korzet klient/ka nosí nejméně 6 týdnů (lépe 8 týdnů) a sundává jej minimálně (pro potřebu osobní hygieny).
Další doporučení a informace (péče o jizvy, slunění a jiné) budou předány lékařem následně po operaci.
Výsledek chirurgického zákroku průběžně sledujeme na osobních kontrolách u nás na GIA clinic s.r.o. avšak konečný výsledek je očekáván po 6 – 12 měsících po operaci.

Mezi hlavní kontraindikace patří: infekt akutní či chronický, opar rtu, autoimunitní onemocnění, závažné alergické stavy, akutní fáze maligního onemocnění, u žen těhotenství či kojení a další vážná onemocnění zjištěná během pohovoru s klientem/kou – zájemcem/kyní o daný výkon.

V den operace si vezměte s sebou

• předoperační vyšetření (pokud jste jej již neposlal/a emailem)
  • léky, které klient/ka pravidelně užívá (vzít si ranní dávku a zapít malým množstvím vody)
  • věci osobní potřeby
  • kopii dokladu o zaplacení operace nebo zálohy, případně stanovenou částku v hotovosti
  • pokud bude Vaše platba realizována  platební kartou, doporučujeme předem ověřit výši limitu denního výběru.

Specifická cena závisí na složitosti operace a bude určena během konzultace.

Kolik času trvá zotavení po abdominoplastice?
Plné zotavení může trvat několik týdnů až měsíců, ale většina pacientů se může vrátit k běžným aktivitám během 2 až 4 týdnů.
Ano, zanechá jizvu, ale ta je obvykle umístěna tak, aby byla skryta pod linií spodního prádla.
Ano, ale je doporučeno počkat s dalším těhotenstvím, protože to může ovlivnit výsledky operace.
Ano, tyto dva zákroky lze kombinovat pro dosažení lepšího tvarování těla.

Operace tříselné kýly

Operace pupeční kýly