5 až 10 minut

Minimální

Žádná

Estetická aplikace botulotoxinu

Mladistvého vzhledu lze dosáhnout i nechirurgickou cestou za pomoci botulotoxinu. Ten pomáhá vyhladit vrásky tím, že v místě aplikace denervuje sval, který je za vznik vrásky zodpovědný. Jedná se o krátký ambulantní výkon, zákrok je vhodný pro ženy i muže. Mimo svého estetického využití je přípravek ceněn i při léčbě hyperhidrózy, tj. nadměrného pocení.

Botulotoxin je látka, kterou produkuje bakterie Clostridium botulinum. V kosmetologii se pracuje s botulotoxinem typu A, který ze všech sedmi typů nejlépe prozkoumán. Tato látka způsobuje blokádu nervových zakončení svalů a žláz, zabraňuje přenosu nervového vzruchu, a tím dochází k jejich deaktivaci. Množství používaného látky je v estetice 1000krát nižší, než je toxická dávka.

Vyhlazení Vrásek: Botulotoxin efektivně redukuje mimické vrásky, jako jsou vrásky na čele, mezi obočími, v očních koutcích a okolo úst, což vede k mladistvějšímu vzhledu.
Neinvazivní Metoda: Tento zákrok je méně invazivní než chirurgické metody, což znamená kratší dobu zotavení a menší riziko komplikací.
Rychlý a Bezbolestný Zákrok: Aplikace botulotoxinu je rychlá, trvá pouze 5 až 10 minut, a je považována za relativně bezbolestnou.

Aplikace

Celý zákrok zabere 5 až 10 minut. Preparát se aplikuje tenkou jehlou pod kůži do svalů, jejichž hybnost je zapotřebí omezit. Tyto vybrané svaly jsou přímo odpovědné za vytváření konkrétních vrásek. Nejčastější lékař ošetřuje vrásky, které vznikají na čele, mezi obočími, v očních koutcích a okolo úst. Ošetřují se tedy hlavně tzv. mimické vrásky v horní polovině obličeje. Preparát se také s úspěchem používá pro odstranění záhybů na bradě a drobné korekce v obličeji. V oblasti krku se botulotoxin používá většinou jen tehdy, když z nějakého důvodu není vhodný chirurgický zákrok.
Při zákroku může pacient pociťovat mírné pálení či štípání.
Ošetření je možné opakovat nejdříve po 3 měsících. Po první aplikaci účinek trvá v průměru 3 – 6 měsíců. Následnými terapiemi se účinek prodlužuje, nikdy ale nepřesáhne 12 měsíců.

Rady pro pacienta

Před zákrokem nejsou potřebná žádná specifická vyšetření.
Zákrok se neprovádí v období gravidity a laktace, při určitých nervových poruchách či poruchách srážlivosti krve. Dále není možné látku aplikovat do zánětu nebo při braní antibiotik.
Po ošetření by si neměl pacient 4 hodiny lehat, aby botulotoxin nevhodně nestekl.
Místo aplikace si jeden den netřít ani neškrábat.
Vyhnout se alespoň jeden týden masážím, soláriím a kosmetice.

Specifická cena se může lišit v závislosti na použitém množství botulotoxinu a rozsahu ošetření.

Jak dlouho trvají výsledky?
Po první aplikaci účinek obvykle trvá 3 – 6 měsíců a může se prodloužit při opakovaných terapiích, maximálně ale do 12 měsíců.
Většina pacientů pociťuje pouze mírné pálení nebo štípání během aplikace.
Běžné vedlejší účinky mohou zahrnovat drobné modřiny nebo otoky na místě injekce, které rychle zmizí.
Při správné aplikaci a dávkování botulotoxin omezuje pouze nežádoucí mimické vrásky, přirozený výraz obličeje by měl zůstat zachován.

Aplikace regeneračních preparátů

Estetické výplně s kyselinou hyaluronovou

Přenesení tuku do ostatních částí těla

Léčba aktivního akné a jizev po akné