2 hodiny

Lokální / celková

Několik týdnů

Brachioplastika – odstranění povislé kůže na pažích

Ke vzniku kožních valů na pažích dochází nejčastěji v důsledku velkého úbytku váhy, věku, gravitace nebo hormonálních změn, u žen je to především v období klimakteria, kdy dochází ke ztrátě svalové tkáně. Nadměrné množství kůže na pažích může být problém čistě estetický, v postižené oblasti však může docházet i ke zvýšenému výskytu ekzémů a opruzenin či omezení pohybu. Přebytečná kůže se odstraňuje chirurgicky, často se zákrok doplňuje liposukcí.

Cílem zákroku je chirurgické odstranění nadbytečné kůže a tím zmenšení obvodu paží při dosažení co nejlepšího estetického výsledku. Kůže se odebírá z vnitřní strany paží, aby vzniklá jizva byla co nejméně viditelná. Jizva zpravidla vede od podpaží k lokti a v případě rozšířeného zákroku se ještě od podpaží stáčí dolů po straně hrudníku až k podprsní rýze. Aby se dosáhlo co nejideálnějšího výsledku, tak před samotnou excizí kůže zpravidla proběhne liposukce, která odstraní z celého obvodu paže i všechen přebytečný tuk. GIA clinic využívá velice výkonný a šetrný liposukční přístroj Body-Jet, který odlučuje tukovou tkáň paprskem vody, nedochází tak ke zbytečnému poškození okolní tkáně. Cena zákroku se proto liší dle rozsahu a zdali je provedena i liposukce.
Výsledek brachioplastiky vydrží dlouhá léta. Pokud by ale v průběhu času docházelo ještě k dalšímu výraznému úbytku svalové hmoty, je možné zákrok opakovat.

Zlepšení Vzhledu Paží: Zákrok výrazně zlepšuje estetický vzhled paží odstraněním povislé kůže a nadbytečného tuku, což vede k hladšímu a pevnějšímu vzhledu.
Zvýšení Sebevědomí: Mnoho klientů zaznamenává výrazné zvýšení sebevědomí díky lepšímu vzhledu paží, což pozitivně ovlivňuje jejich celkovou spokojenost se svým tělem.
Snížení Kožních Problémů: Odstraněním nadbytečné kůže dochází také k redukci kožních problémů jako jsou ekzémy nebo opruzeniny, které mohou být způsobeny nadměrným třením a vlhkostí v oblasti povislé kůže.

Prvním krokem je předchozí konzultace, jejímž cílem je maximální informovanost klientky o průběhu chirurgického zákroku, o vedení chirurgických řezů, o rizicích zákroku, kontraindikacích, o anestezii a o případných komplikacích.
Klientka musí mít od svého praktického lékaře obecné běžné předoperační vyšetření (základní laboratorní vyšetření, EKG, RTG plic, sonografické vyšetření a jiné). Samotné požadavky na vyšetření vycházejí ze zdravotního stavu či věku operované osoby.
Doporučené je vysazení všech léků, které zvyšují krvácení – nutná domluva s praktickým lékařem.
Je vhodné vysazení antikoncepce, která až 4 x zvyšuje riziko embolizace (samotné vysazení má smysl alespoň dva měsíce před výkonem a musí být na základě domluvy s gynekologem).
Před zákrokem by neměla klientka hladovět a držet nějaké dietní režimy a měla by se chránit před infekcí a nachlazením, nesmí být ani aktivní opar rtu.
Aktuální zdravotní stav – důležité je, aby se klientka chránila před onemocněním či infekcí – odstup od operace po prodělaném infekčním onemocnění  2 – 3 měsíce.
Před výkonem musí být klientka nalačno – nesmí nic jíst, pít ani kouřit (alespoň 6 hodin). 24 hodin před výkonem doporučujeme nepít alkoholické nápoje ani kávu.
Je vhodné se v den výkonu vykoupat, nemazat se žádnými tělovými mléky a krémy, nelíčit se a mít odlakované nehty (na rukou i nohou).

Po operačním zákroku

Paže bývá v prvních dnech poněkud oteklá, s hematomy a bolestivá. Proti bolesti jsou podávány analgetika. Poté, co lékař sundá komprese z paží, je možné je osprchovat. I nadále však pacientka musí po dobu cca jednoho měsíce nosit kompresní elastické návleky, které zajistí správné zhojení. Kompresní prádlo se nosí i v noci. Důležité je, aby paže nebyly zatěžovány. Vždy se řiďte pokyny lékaře.

Péče o jizvu

Jelikož jizva je po provedené brachioplastice dlouhá, je zapotřebí jí věnovat náležitou péči, aby byla po vyhojení co nejméně viditelná. Po odstranění kompresí a náplastí lékařem je možné začít s tlakovou masáží a promazáváním jizvy. Masáž se provádí následovně:  prstem tlačíme na jedno místo po dobu cca 20 sekund takovou silou, až nehet prstu zbělá. Prst postupně posouváme po celé délce jizvy a postup opakujeme. Mastný krém celý proces masáže usnadňuje.

Mezi hlavní kontraindikace patří: infekt akutní či chronický, opar rtu, autoimunitní onemocnění, závažné alergické stavy, akutní fáze maligního onemocnění, těhotenství či kojení a vážná onemocnění zjištěná během pohovoru s klientkou – zájemkyní o daný výkon.

V den operace si vezměte s sebou

– předoperační vyšetření (pokud jste jej již neposlala emailem)
– léky, které klientka pravidelně užívá (vzít si ranní dávku a zapít malým množstvím vody).
– věci osobní potřeby
– kopii dokladu o zaplacení operace nebo zálohy, případně stanovenou částku v hotovosti,  pokud bude Vaše platba realizována platební kartou, doporučujeme předem ověřit výši limitu denního výběru.

35.000 – 55.000,- Kč

Jak dlouho trvá rekonvalescence po brachioplastice?
Období rekonvalescence se může pohybovat od několika týdnů do několika měsíců, v závislosti na rozsahu zákroku a individuálním hojení.
Jizvy po brachioplastice jsou obvykle skryté na vnitřní straně paže, ale mohou být viditelné, zejména pokud je zákrok rozsáhlejší.
Výsledky mohou být trvalé, ale mohou být ovlivněny dalšími faktory jako je stárnutí, změny váhy nebo svalového tonusu.
Ano, ale často se doporučuje kombinace s liposukcí pro dosažení optimálního výsledku a kontury paže.

Skákavý-lupavý prst

Argo Plasma