1-2 hodiny

7-14 dní

Gynekomastie

Zmenšení prsou u můžu

Příčinou problému, kdy muž má žensky působící prsa je zpravidla zbytněná prsní tkáň, která může být zaviněna hormonálními změnami. Tento problém se nazývá gynekomastie a někdy se může projevit pouze u jednoho prsu. Nežádoucí velikost i tvar se řeší pomocí plastické operace. Po konzultaci zákroku s lékařem je v případě gynekomastie potřebné provést základní ultrazvukové vyšetření. V případě, že je gynekomastie potvrzena, následuje plastický operační zákrok.

Při pravé gynekomastii, dochází ke zvětšení prsní žlázy, kterou nelze odstranit liposukcí  a žláza se musí odstranit chirurgicky.  Přesto se liposukce může využít v kombinaci s chirurgickým zákrokem pro odsátí okolních vrstev tuku.
U nepravé gynekomastie tzv. pseudogynekomastie nedochází ke zvětšení prsní žlázy samotné, pouze se v oblasti prsou nahromadí nadbytečný tuk, jenž může být odstraněn liposukcí v lokální anestézii.

Zlepšení vzhledu a sebevědomí: Operace pomáhá odstranit nežádoucí prsní tkáň u mužů, což vede k vylepšenému vzhledu prsou a zvyšuje sebevědomí.
Odstranění fyzického nepohodlí: U některých mužů může zvětšená prsní tkáň způsobovat fyzický diskomfort nebo bolest. Operace pomáhá tyto problémy vyřešit.
Psychická úleva: Mnoho mužů s gynekomastií cítí psychický stres nebo úzkost ohledně vzhledu svého těla. Chirurgický zákrok může přinést významnou psychickou úlevu.

Rady pro pacienta

Před zákrokem podstoupí pacient běžná předoperační vyšetření. Požadavky na vyšetření závisí na věku operované osoby. Základní vyšetření zahrnuje EKG, RTG plic, laboratorní vyšetření a některá další. Přesné instrukce obdrží zájemce od lékaře, který vede konzultaci. Odstup od posledního prodělaného infekčního onemocnění alespoň 2 – 3 měsíce.
Je nezbytné vysadit všechny léky, které způsobují zvýšenou krvácivost.
Dva měsíce před výkonem je vhodné vysadit antikoncepci, která zvyšuje riziko embolie.
Den před výkonem nepít alkohol.
Alespoň měsíc před operací nekouřit a minimálně dva týdny po ní. Kouření zhoršuje hojení.
Před operací se nesmí 6 hodin nic pít a jíst. V den operace je vhodné se vykoupat.
Po operaci je nutný jednodenní pobyt ve zdravotnickém zařízení. Může být pociťována lehce štípavá bolest. 2 – 3 dny se v domácí může bolest tišit analgetiky.
Během prvních 14 dní je přísné omezení fyzické námahy, aby se zabránilo nenadálému krvácení a tahu na jizvy.
Návrat do zaměstnání se doporučuje po 7 – 14 dnech.
Přechodně se může objevit citlivost kůže.

Kontraindikace zákroku jsou vysoký krevní tlak, diabetes, srdeční a plicní onemocnění, krvácivé stavy, sklon k embolizaci, léčba karcinomu, aktivní opar aj.

Zhruba 46 000 Kč

Co způsobuje gynekomastii?
Gynekomastie může být způsobena hormonálními změnami, obezitou, užíváním některých léků nebo drog, nebo může mít genetické příčiny.
Operace se provádí v celkové anestezii, takže během samotného zákroku pacient necítí bolest. Po operaci může být pociťována jen lehce štípavá bolest.
Obvykle se doporučuje omezení fyzické námahy po dobu 7 až 14 dní po operaci. Celkové zotavení a návrat do normálního života může trvat několik týdnů.
Rizika mohou zahrnovat infekci, krvácení, asymetrii, citlivost prsou a jizvy. Důležité je pečlivě dodržovat doporučení lékaře a postupovat podle pokynů po operaci.

Liposukce stehen, hýždí a ostatních částí těla

Liposukce břicha a boků

Abdominoplastika s liposukcí

Přenesení tuku do ostatních částí těla