Ošetření metličkových žil – laser

Ošetření pomáhá pacientovi, aby se zbavil menších křečových žil, které prosvítají pod kůží a tvoří nevzhledné červené a fialové vějířky. Laserové ošetření je ambulantní metoda, při které dojde k uzavření postižené žíly, která se následně vstřebá. Po ošetření pacient odchází, aniž by musel nosit kompresní punčochy.
Mikrovarixy neboli metličkové žíly se mohou objevit již v relativně mladém věku. Větší náchylností k onemocnění vykazují ženy. Metličkové žilky nemusí představovat jen kosmetický problém ale i zdravotní. Jejich objevení může totiž signalizovat nedostatečnost v hlubokém žilním systému, kdy dochází k oslabení žilních stěn a nedomykavosti žilních chlopní. S mikrovarixy se nejčastěji setkáváme na dolních končetinách a obličeji.
Za nejčastější příčiny onemocnění žil považujeme genetiku, ženské hormony a těhotenství. Mimo tyto hlavní faktory je nutno zmínit i nevhodný životní styl, tj. nedostatek pohybu, kouření, obezitu, statickou zátěž dolních končetin, nošení vysokých podpatků či upnuté oblečení.

Jak laserová terapie funguje
Na metličkové žilky je působeno laserovým přístrojem Fotona Dynamis SP, jenž umožňuje využití neodymového laseru. Ten cíleně míří na postiženou žilku a okamžitě ji uzavírá. Uzavřená žilka se postupně vstřebá a zcela zmizí. Protože laser působí cíleně v místě minivarixů, nejsou okolní tkáně žádným způsobem zasaženy. Ošetření je bezbolestné, jen někdy klienti pociťují mírné pálení.  V závislosti na rozsahu a závažnosti postižené oblasti je někdy nutné zákrok po 3 – 4 týdnech opakovat. Celé ošetření probíhá ambulantně a pacient po něm odchází ihned domů.  Výsledek zákroku se zhodnotí až po několika týdnech, kdy dojde ke vstřebání uzavřených žilek.

Rady pro pacienty
Po ošetření je třeba se vyhnout opalování venku i v soláriu, a to po několik týdnů. Dále by pacient neměl chodit do sauny a plavání. Je vhodné používat krém s ochranným faktorem 40 a výše.

Kontraindikace laserového ošetření metličkových žil
- poruchy srážlivosti krve
- velmi tmavá nebo opálená pleť
- zhoubné kožní nádory
- zánět v místě ošetření
- užívání léků a prostředků citlivých na světlo

Neváhejte nás kontaktovat na tel.: +420 776 008 004 nebo přes poptávkový formulář zde.

laser metličky zákrok2.jpg